פלטפורמות לבניית אתרים

בניית אתרים היה בעבר תהליך מורכב מאוד, אך עם השנים והתפתחות הטכנולוגיה נוצרו פלטפורמות לבניית אתרים שהוזילו את התהליך והקלו עליו מאוד.
פלטפורמות לבניית אתרים

ממה אתר בנוי? דף אינטרנט בגרסה הפשוטה ביותר שלו הוא קובץ בשפת HTML שאותו הדפדפן שיש לנו על המחשב יודע לתרגם למה שאנחנו רואים. בגלל שאנשים רצו דפים יפים ולא רק טקסטים בסיסיים, נוספה שפה נוספת שנקראת CSS שהיא אחראית על העיצוב הויזואלי של האתר.
שתי השפות האלה הם שפות סטטיות, כלומר, הערכים בהם לא משתנים. לכן, כשעלה הצורך לדפים דינאמיים ומשתנים, עם פונקיות מתקדמות יותר, נוספה למשוואה שפה נוספת – JAVASCRIPS ובנוסף, יש גם אלמנטים שצריכים לקרות בצד של בעלי האתר ולא בדפדפן של הלקוח, אז יש צורך בשפה נוספת (יש כמה אופציות… PHP,PYTHON וכו').
כל אתר שאתם מכירים היום מורכב משלושת האלמנטים האלו, אז בטח בשביל לבנות אתר צריך להיות גאון ולשלוט בארבע שפות תכנות מלאות.
אז זהו שלא, יש היום פלטפורמות לבניית אתרים, שמאפשרות באמצעות ממשק קל ונוח (חלק יותר וחלק פחות) לבנות אתרים בלי צורך לדעת אפילו לא שורת קוד אחת.
כמובן שעדיין, בשביל לבנות אתרים מתקדמים ויעודיים לצורכי הלקוח (כמו שאנחנו כאן בדיג איט אוהבים לעשות) חשוב להבין ולדעת את שפות התכנות האלו, אבל זה לא חובה ומומלץ רק למתקדמים.

אז איזה פלטפורמות לבניית אתרים יש?

יש מגוון רחב (שגדל כל יום) של פלטפורמות לבניית אתרים, חלקם טובות יותר וחלקם פחות, אנחנו היום נתרכז בשלוש הפלטפורמות המובילות בשוק – וורדפרס, ויקס, ושופיפיי.
חשוב לציין שאנחנו ממליצים לבנות אתרים רק בוורדפרס, מסיבות שנפרט בהמשך הכתבה.

וורדפרס – פלטפורמת בניית האתרים המובילה בעולם

וורדפרס היא פלטפורמה שבנויה בקוד פתוח (כלומר, אפשר לשנות כל דבר בה ואתם לא "כבולים" אליה אף פעם), ומבוססת על השפות HTML, CSS, PHP ו JAVASCRIPT.
וורדפרס היא הפלטפורמה המובילה בשוק, ועליה בנויים כ42% מכל האתרים באינטרנט (!) וכ65% מכל האתרים שבנויים על פלטפורמה לבניית אתרים.
כל אחד יכול לכתוב תוספות לוורדפרס ולמכור אותם (נקרא פלאגין) ואפילו לחלק בחינם.
בניית אתרים בוורדפרס היא תהליך פשוט ונוח, במיוחד אחרי שELEMENTOR (אלמנטור היא חברה ישראלית) פיתחה פלטפורמה שבנוייה על וורדפרס ומקלה אפילו יותר על תהליך הבנייה עם ממשק drag-and-drop (הרכבת אתר ע"י גרירה של אלמנטים למסך).

ויקס – גאווה ישראלית

ויקס היא פלטפורמה ישראלית שבנויה בקוד סגור (כלומר, אי אפשר לשנות הכל, והבעלים האמיתיים של האתר הם ויקס ולא אתם) ומבוססת על השפות HTML, CSS, SCALA ו JAVASCRIPT.
ויקס מחזיקה בנתח שוק של 1.6% מכל האתרים באינטרנט, ו2.6$ מכל האתרים שבנויים על פלטפורמה לבניית אתרים.
בדומה לאלמנטור, גם ויקס מאפשרת בנייה של אתרים באמצעות ממשק drag-and-drop.
במידה והאתר שלכם בנוי על ויקס, אי אפשר לצאת מויקס או להעביר אותו לפלטפורמה אחרת, והאופציה היחידה היא העתקה ידנית של האתר (למעשה בנייה מחדש).

שופיפיי – פלטפורמה יעודית לחנויות

שופיפיי היא פלטפורמה שבנויה בקוד סגור (אי אפשר לשנות הכל ושופיפיי הם הבעלים האמיתיים של האתר) ומבוססת על השפה Ruby on rails.
שופיפיי היא הפלטפורמה השנייה בגודלה (אחרי וורדפרס) ומחזיקה בנתח שוק של 3.6% מכל האתרים באינטרנט ו5.6% מכל האתרים שבנויים על פלטפורמה לבניית אתרים.
דוגמה מובהקת לבעייתיות בפלטפורמות קוד סגור (כמו ויקס ושופיפיי) היא ששופיפיי סגרו את החנות של דונאלד טראמפ בגלל רצונם האישי וללא הסכמתו של טראמפ.

אז מה אנחנו ממליצים?

אנחנו ממליצים לבנות אתרים אך ורק על וורדפרס!
בניית אתרים היא שלב חשוב לכל עסק והיתרונות של וורדפרס עצומים! – בעלות אמיתית על האתר שלך, דינאמיות בבחירת ספק אחסון, העבודה עם אלמנטור נוחה ופשוטה, יכולות לגדול ולעבור לפיתוח אישי כשרוצים, פלטפורמה חינמית (למרות שיש הוצאות כמו אחסון אתר וקניית דומיין).

כמובן שתמיד אפשר לפתח אתר בקוד שלכם, אך בשביל זה אתם צריכים לדעת מגוון שפות, לפחות HTML CSS ו JAVASCRIPT ומומלץ גם שפת BACKEND, או לשלם למפתח צמוד שיוכל לערוך את האתר מתי שתרצו.
בדרך כלל חברות גדולות מאוד שמחזיקות צוות מתכנתים מפתחות אתר בקוד אישי אבל זה פתרון שלא מומלץ לעסקים שלא רוצים להחזיק צוות מתכנתים יעודי בשביל להחזיק את האתר שלהם.

איתי הרצמן

איתי הרצמן

כותב תוכן מוביל בתעשייה ומוביל התחום אצלנו ב-דיג איט

תוכן עניינים

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

אהבתם?   שתפו עם חברים:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp