הדרך הפשוטה ביותר לבחור פלטת צבעים למותג שלכם

לבחור פלטת צבעים יכול להיות מאוד מורכב, צריך להתחשב בהמון פסיכולוגיה ובאיפיון מדוייק של צרכי הלקוח, תורת הצבעים ועוד המון תאוריות מאוד חשובות. במאמר הזה נדבר איתכם על קיצורי הדרך שאתם יכולים לעשות בעצמכם בכמה דקות בבית. האם זה יהיה זהה לעבודה של מעצב גרפי עם ניסיון וידע בתחום? לא, אבל אפשר להתחיל מכאן במידה וכרגע אתם לא רוצים להשקיע יותר מזה.
פלטת צבעים למותג

בכתבה הזאת נדבר על 2 כלים שישמשו אתכם כדי לייצר פלטת צבעים (או סכמת צבעים) – adobe colors וcoolors.
תוכלו להשתמש בפלטת הצבעים לאתר שלכם, לעיצוב החנות או המשרד שלכם, המוצר שלכם וכו'.
פלטת צבעים היא חלק מהשפה העיצובית של המותג שלכם לצד הפונטים, הטקסטורות, הצורות, התוכן והניסוח.
לפני שנתחיל, חשוב לציין כי מומלץ שיהיה לכם מראש צבע אחד שעל בסיסו אתם רוצים לבנות את האתר, את הצבע הראשי מומלץ לבחור בהתאם לרגש שאתם רוצים לעורר אצל הלקוחות שלכם (מוזמנים לקרוא על הפסיכולוגיה של הצבעים כדי להבין יותר).
אחרי שיש לכם צבע ראשי אפשר להתחיל!

coolors – הכלי הכי פשוט בשוק

האופציה הראשונה שלנו היא coolors, אתר שמייצר פלטות צבעים רנדומליות.
רוצים לדעת כמה זה פשוט? לוחצים על הקישור, ואוטומטית המערכת שלהם מייצרת פלטת צבעים.
על כל אחת מהעמודות יופיע לנו שם הצבע (באנגלית) והקוד שלו, הקוד הדיפולטי הוא מסוג hex (אחת הדרכים שבהם אפשר לאפיין צבע, שיטה מקבילה לRGB כמו במסכים או לCYMK כמו במדפסות)
בכל פעם שנלחץ על המקש רווח תוגרל לנו פלטה חדשה.
אם אתם רוצים לשמור את אחד הצבעים כדי שלא יתחלף בזמן שאתם מגרילים את השאר, פשוט עוברים מעליו עם העכבר, ולוחצים על סימן המנעול.
במעבר עכבר על צבע, בנוסף לנעילה, יש אפשרויות נוספות- שמירת הצבע למועדפים, צפייה והחלפה עם גוונים נוספים של אותו הצבע, סידור מחדש של העמודות (בגרירה), העתקת קוד הHEX של אותו צבע ועוד.
בנוסף, אם תרצו להכניס את הצבע הראשי שבחרתם, תוכלו ללחוץ על קוד הHEX של אחת העמודות, ולכתוב את הקוד של הצבע שבחרתם, לאחר מכן תנעלו את הצבע (כדי שלא יתחלף לכם) ותלחצו על מקש רווח עד שתמצאו את הפלטה שאתם הכי אוהבים!
כזה פשוט, תוך 2 דקות יש לכם פלטת צבעים.

adobe color – מענה שלם בפלטפורמה מונגשת

הכלי השני הוא קצת יותר מורכב, אבל אם אתם מכוונים למשהו ספציפי (ולא אקראי לגמרי כמו coolors) אז הוא יכול לתת לכם מענה מעולה – adobe color.
בכלי הזה, אתם בוחרים צבע ראשי, ולאחר מכן את ההרמוניות בין הצבעים, מבין האופציות הנפוצות בתעשייה, ואז אתם מקבלים חמישה צבעים מתאימים בשביל פלטת הצבעים שלכם.
אתם יכולים לגרור את הצבע הראשי על מעגל הצבעים כדי לראות את הפלטה שלכם מתעדכנת על בסיסו ובחלק התחתון של הדף תוכלו לראות את קוד הHEX של כל צבע כדי להעתיק אותו ולהשתמש בו או לערוך אותו ידנית.
הצבע המרכזי (במידה ובחרתם אחד מראש ואתם לא יודעים איזה מהם לערוך) הוא C (האמצעי מבין החמישה) ובמעגל הצבעים העיגול שלו מסומן עם חץ פנימי קטן.

איזה סוגים של הרמוניות בין צבעים יש? (color harmonies)

ישנם מספר סוגים של הרמוניות בין צבעים שמוסכמות בתעשייה ויצרו לכם פלטת צבעים שבה כל צבע מתאים לשאר הצבעים.
כל סוג של הרמוניה יוצר תחושה שונה אצל הלקוח ונותן מענה לצרכים שונים, נעבור עכשיו על ארבע מהאופציות שאני ממליצה עליהם כדי שתוכלו להבין מה המשמעויות שלהם.

אנלוגי (Analogous)

הרמוניית צבעים אנלוגית היא בחירה של צבעים שנמצאים סמוך אחד לשני על גלגל הצבעים. הרמוניה שכזו אפשר למצוא בטבע בהמון מקומות והיא מאוד נעימה לעין. חשוב להקפיד לוודא שיש מספיק ניגודיות (contrast) בין הצבעים.

פלטת צבעים אנלוגית

משולש (Triad)

הרמוניית צבעים משולשת היא בחירה של צבעים שיוצרים משולש שווה צלעות שמרכזו הוא מרכז מעגל הצבעים. הרמוניית צבעים כזו נוטה להיות מאוד תוססת וחיה (גם אם מדובר בצבעים חיוורים בגוון בהיר מאוד)

פלטת צבעים משולשת

מונוכרומטי (Monochromatic)

הרמוניית צבעים מונוכרומטית היא בחירה של גוונים שונים של אותו צבע (ע"י הוספה של לבן, שחור או אפור לצבע הראשי).
שימוש בפלטת צבעים מונוכרומטית היא מאוד נעימה לעין (נוטים להשתמש בה הרבה בתחום האיפור והביוטי) ויוצרת תחושה של אחדות וסדר.

פלטת צבעים מונוכרומטית

מחמיאים (Split-Complementary)

הרמוניית צבעים מחמיאים היא הרמוניה שמשתמשת בצבע הבסיס ובשני צבעים שסמוכים לצבע המחמיא הראשי שלו (בדיוק מול הצבע הראשי בגלגל הצבעים, יש גם פלטת צבעים שמשתמשת במחמיא הראשי במקום בסמוכים אליו ונקראת Complementary). פלטה כזו מאפשרת ניגודיות גבוהה אבל עם פחות לחץ של צבעים מנוגדים. פלטה כזו היא מאוד נוחה לשימוש כי קשה לפשל בה.

פלטת צבעים מחמיאים

לסיכום

בכתבה הזאת עברנו על 2 דרכים קלות שגם אתם יכולים ליצור בעזרתם פלטת צבעים למותג שלכם, coolors ו adobe color, ועברנו על ארבע סוגי הרמוניות צבעים שאני ממליצה עליהן – אנלוגי, משולש, מונוכרומטי ומחמיאים.
עכשיו, אחרי שקראתם את המאמר הזה אתם יכולים להתחיל ולהתנסות בכלים האלה עד שתגיעו לפלטת צבעים שאתם אוהבים ומחמיאה למותג שלכם, ותוכלו להשתמש בה בתור פלטת הצבעים של האתר שלכם, פלטת צבעים של החנות שלכם, המוצרים שלכם או כל דבר שעולה לראשכם.

יובל מוסיוב

יובל מוסיוב

מעצבת גרפית מובילה בשוק עם התמחות בעיצוב לדיגיטל ועיצוב אתרים

תוכן עניינים

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

אהבתם?   שתפו עם חברים:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp