6 הסודות של כותבי תוכן

זה יכול להיות מאתגר... לנהל את הבלוג באתר שלכם, לכתוב ניוזלטר לעוקבים שלכם או אפילו סתם פוסטים ארוכים בפייסבוק שאתם רוצים לתת בהם קצת ערך לקוראים. האמת זה רק נשמע קשה, עם ארבעת הטיפים שלנו גם אתם תוכלו לכתוב תוכן שכולם אוהבים
סודות של כותבי תוכן

JUST DO IT

הטיפ הראשון וכנראה הכי חשוב בתחום, פשוט תעשו את זה! הדבר שלוקח הכי הרבה זמן בכתיבת תוכן זה להחליט על מה כותבים, או ליצור תמונה של זה בראש שלנו. אבל בפועל, אתם תגלו שבשנייה שכתבתם את הכותרת וכמה מילים ראשונות, התוכן יתחיל לזרום החוצה.

הדבר היחיד שאתם צריכים לעשות זה להתחיל, זה יזרום לבד משם.
לא מדובר על כתיבה טכנית עם מילות מפתח שאז צריך להתחשב בהמון משתנים ולהקפיד על חוקיות מסויימת שמכתיבים לכם, פשוט לכתוב.

just do it

לכתוב לקהל שלכם

כלל אצבע מאוד חשוב הוא שכל עוד אתם לא עוסקים בתחומים ספציפיים כמו עריכת דין, רפואה, מדעים וכו', אתם צריכים לכתוב בשפה של שיחה, וכך אתם יכולים ליצור הזדהות עם הקוראים שלכם.
כשהקורא הממוצע קורא משפט שמנוסח במשלב לשוני מליצי (לשון גבוהה) הוא נוטה להשתעמם ומרגיש כאילו הוא בלימודים ולא כאילו הוא קורא בפנאי שלו. דבר שיכול לגרום להרבה אנשים להשתעמם ולאבד עניין.

למרות זאת, חשוב להקפיד על התאמה לקהל שלכם, כמו שכתבתי, אם אתם כותבים לקהל של עורכי דין או קהל של רופאים, ראוי שתתאימו את הניסוח והשימוש במונחים מקצועיים לקהל ותשתמשו בשפה גבוהה.

קהל

להפוך את זה לשגרה

בדיוק כמו בטיפ הראשון, גם פה המטרה היא להקל עליכם את התהליך. ברגע שכתיבת תוכן תהפוך מ"קאדר" לשגרה, יהיה לכם הרבה יותר קל. אם תהפכו את זה להרגל אתם לאט לאט תרכשו מיומנויות ותוכלו לכתוב יותר מאמרים יותר מהר ובתחומים שונים.
אם תחליטו שאתם כל שבוע או כל חודש או כל יום כותבים כתבה לבלוג שלכם או מאמר אורח או פוסט בפייסבוק אתם תראו איך לאט לאט זה הופך למשימה פשוטה וזורמת.

תבדקו מה מעניין את הקוראים שלכם

לא משנה בכלל כמה טובות הכתבות שלכם, אם אתם לא פוגעים בנקודות העניין של הקוראים שלכם, אף אחד לא יקרא את מה שאתם כותבים.
לכן, חושוב להיות מעורבים בקהילה שצורכת את התוכן שלכם, להבין את תחומי העניין, לתקשר עם הקוראים ולחפש פידבקים שלהם על מה שכבר עשיתם במטרה להשתפר כל הזמן. לאט לאט אתם תגלו עוד ועוד נושאים שיכולים לעניין את הקוראים שלכם ותחומים שאתם יכולים לתת בהם ערך, ככה תוכלו למשוך קוראים חדשים ולחזק את הקשר עם הקוראים הקיימים שלכם

תמצאו מקורות ללמוד מהם

לא משנה כמה אתם מכירים את התחום, אתם אף פעם לא יודעים הכל. לכן לפני שאתם כותבים את הכתבה שלכם, תעשו חיפוש קצר באינטרנט, בפייסבוק או בכל מקור אחר בשביל לנסות ולגלות דברים נוספים שאתם עדיין לא מכירים.
תסתכלו על זה כWIN WIN, גם אתם ממשיכים ללמוד ולהתפתח בתחום, וגם אתם נותנים ללקוחות שלכם יותר ערך.

מחקר

אל תעתיקו!

הדבר הכי נורא אצל כותבי תוכן ככל הנראה, שהמון כותבים נופלים אליו, הוא העתקת תוכן.
כמו שאמרתי בסעיף הקודם, מומלץ להעזר במקורות נוספים, אבל מה שאסור בהחלט (ואפילו נפרט עוד מעט מה ההשלכות של זה) זה העתקת תוכן.
מעבר לבעיה העקרונית של להשתמש בתוכן של מישהו אחר, יש לזה הרבה השלכות.
1. קניין רוחני – תוכן שמישהו כתב או קנה, הוא הקניין הרוחני שלו, ושימוש בו יכול להוביל לתביעת זכויות יוצרים, שיכולה להסתכם בעשרות ומאות אלפי שקלים ואפילו יותר (אותו דבר תקף גם על תמונות וסרטונים).
2. השופט גוגל – גוגל יודע לזהות תוכן מועתק בכל השפות, וגם יודע מי מהמפרסמים של התוכן פרסם אותו קודם.
במידה וגוגל זיהה שהעתקתם תוכן, האתר שלכם צפוי לקבל "ענישה" ולרדת בדירוג בגוגל, או אפילו להעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש.

העתקה

לסיכום

דרך התוכן שלכם אתם יכולים להעניק לקוראים שלכם ערך וכך ליצור חיבור איתם, חשוב להשקיע בתוכן ואם תשתמשו בששת הסודות ששיתפנו איתכם כאן, תוכלו לכתוב תוכן מעולה!
אם בכל זאת אתם לא רוצים לעשות את זה בעצמכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס שיש בתחתית האתר ואנחנו נוכל לעשות את זה בשבילכם!

איתי הרצמן

איתי הרצמן

כותב תוכן מוביל בתעשייה ומוביל התחום אצלנו ב-דיג איט

תוכן עניינים

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

אהבתם?   שתפו עם חברים:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp