5 טיפים לניהול קהילה או קבוצה בפייסבוק

ניהול קהילה בפייסבוק זה עבודה לא פשוטה שדורשת הרבה זמן ומחשבה, במטרה לעזור לכם עם ההתחלה של העניין, כתבנו פה 5 טיפים שיקפיצו את איכות הקהילה שלכם והמעורבות של החברים בה.
5 טיפים לניהול קהילה או קבוצה בפייסבוק

פוסט ברוכים הבאים

אנחנו ממליצים פעם בשבוע או פעם ב300 מצטרפים חדשים (המוקדם שבינהם) לעשות פוסט ברוכים הבאים.
בשביל ליצור פוסט ברוכים הבאים טוב, חשוב שיהיה בו את הדברים הבאים:
תיוגים – תתייגו את כל החברים החדשים בקבוצה (כדי לוודא שהם יראו את הפוסט)
משפט תודה – תודו להם על הצטרפותם, לא ברור מאליו שהם הצטרפו לקבוצה שלכם וראוי שתודו להם על כך.
הרחבת מעגלים – תקראו לשאר חברי הקבוצה לקבל אותם בברכה, לכתוב להם הודעות ולעזור להם בקבוצה, אתם רוצים שהם ירגישו שהם מקבלים ערך והכוח של הקבוצה הוא בחבריה ולא במנהליה.
יצירת מעורבות – שואלים אותם איזושהי שאלה שתגרום להם להגיב, הנוסח תלוי באופי הקבוצה אבל דוגמה טובה יכולה להיות פשוטה כמו "ספרו לנו קצת על עצמיכם" או "ספרו לנו למה הצטרפתם לקבוצה"
הסבר – תסבירו להם מה הם יכולים לקבל בקבוצה, תכתבו אם יש חוקים מסויימים שחשוב לכם שיקפידו עליהם, ועוד כל דבר שחשוב לכם שכל מי שנכנס לקבוצה ידע.

איך מייצרים פוסט ברוכים הבאים?

פשוט מאוד, נכנסים לקבוצה שאתם מנהלים, והולכים ללשונית members, שם, במידה והיו לכם מצטרפים חדשים בשבוע האחרון, יהיה לצד רשימת החברים אזור שבו כתוב "new members this week" ותחתיו כפתור "write welcome post"

פוסט ברוכים הבאים לקבוצה

תעשו סקרים

דרך מעולה ליצור מעורבות גבוהה בקבוצה או בקהילה שלכם היא סקרים.
זה יכול להיות סקר של ממש בנושא של הקבוצה (לדוגמא, בקבוצה שמתעסקת בהייטק או פיתוח, תוכלו לעשות סקר "מהי שפת התכנות האהובה עליכם?") וזה יכול להיות סתם פוסט שאתם מציגים בו 2 אופציות ונותנים לקהל לבחור לפי סוג הלייק שהם עושים.
דברים כאלה מקלים על ההחלטה של החברים בקבוצה להגיב, לעשות לייק או להצביע בסקר, ולאט לאט הם ירגישו יותר בנוח לעשות דברים כאלה גם לשאר הפוסטים.

memes

אם יש משהו אחד שכולם אוהבים זה לצחוק, ולכן, להכין מידי פעם meme או gif שמציג איזהשהו נושא שקשור לקבוצה בצורה הומוריסטית יכול להוביל לכך שאנשים ירגישו מחוברים יותר לקבוצה, שחולקת איתם את ההומור בנושא הספציפי הזה.

meme

תענו לשאלות שנשאלות בקבוצה

אם אנשים נכנסו לקבוצה כנראה הם הרגישו שהם יכולים לקבל ממנה ערך. אם הם ישאלו שאלות ולא יקבלו תשובה הם ירגישו שהם לא מקבלים ערך ויצאו.
אתם לא חייבים לדעת את התשובות להכל אבל אתם תמיד יכולים – לגלות אמפטיה לכותב במידה ומדובר בשיתוף חוויה, לתייג אנשים שמבינים בתחום, לצלול ביחד איתו לעומק הבעיה כדי שיפרט יותר את השאלה שלו ואז יוכלו לעזור לו.
כל פוסט בקבוצה שנשאר עומד ללא תגובות וללא לייקים, יוביל למי שפרסם אותו להרגיש רע עם הקבוצה, ולמי שיגלוש ויתקל בו להרגיש שלא מתייחסים אחד לשני בקבוצה.

תשארו מעודכנים בנושא

חשוב שתשארו מעודכנים בתחומים שהקבוצה נוגעת בהם.
אם יש לכם קבוצה בנושא עריכת דין, אתם לא צריכים להיות עורכי דין, אבל מומלץ שתהיו בקיאים בתחום. תרשמו לnewsletters בנושא, תקראו עליו מידי פעם.
אתם רוצים להיות מסוגלים לתת ערך אמיתי לחברי הקהילה שלכם ובשביל זה אתם צריכים להבין בנושא.

להשאר מעודכנים
הילי תבור

הילי תבור

מנהל רשתות חברתיות וקהילות דיגיטליות

תוכן עניינים

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

אהבתם?   שתפו עם חברים:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp