איך להיות מדורג בגוגל מהר?

בניתם אתר חדש, הדבר הראשון שאתם רוצים זה להופיע בגוגל כמה שיותר גבוה וכמה שיותר מהר, כאן נסביר איך לעשות את זה
חיפוש בגוגל

בשביל להתחיללקבל גולשים אל האתר החדש שלנו, ובשביל להתחיל להתעסק בקידום האתר, צריך שגוגל יאנדקס (מלשון INDEX) את האתר, כי רק אחרי שהאתר נוסף לאינדקס של גוגל, גוגל יתחיל להציג אותו.
בכתבה הזאת אנחנו נעבור על מספר טיפים שבעזרתם גוגל יאנדקס את האתר שלכם כמה שיותר מהר!

יצירת מפת אתר

מפת אתר זה דף שמכיל בתוכו קישורים לכל הדפים באתר, ודרכו גוגל יודע לעבור על האתר בצורה חכמה בלי לבזבז משאבים.
במידה והאתר שלכם בנוי על וורדפרס תוכלו ליצור מפת אתר בקלות בעזרת התוסף YOAST SEO
התקינו והפעילו את התוסף, ואז תחת הקטגוריה SEO נבחר בין התוצאות שנפתחות בלחצן "כללי", נעבור מלשונית לוח בקרה ללשונית מאפיינים, ואז נפעיל את הסוויץ של מפות XML (או XML SITEMAPS באנגלית) ותיווצר לכם מפת אתר אוטומטית בכתובת your-domain.co.il/sitemap.xml.
מפת האתר שיוסט מייצר מתעדכנת אוטומטית בכל שינוי שאתם עושים באתר או פרסום של כתבה חדשה, ואין לכם מה לדאוג אליה מהרגע שהפעלתם אותה.
במידה והאתר שלכם לא בנוי על וורדפרס, תוכלו ליצור מפת אתר באמצעות אתרים כמו xml-sitemaps.com או כלים כמו screaming frog, אחרי שיצרתם מפת אתר, תעלו את הקובץ XML לאתר שלכם.
בצורה זו מפת האתר לא מתעדכנת בצורה אוטומטית ואז בכל שינוי או עדכון של האתר שלכם תצטרכו לעדכן אותה בצורה ידנית.
יש עוד מספר כלים שמאפשרים יצירת מפת אתר שמתעדכנת אוטומטית גם באתרים שלא בנויים על בסיס פלטפורמת וורדפרס, אך בגלל שמדובר על כלים בתשלום, לא נכנס לזה בכתבה הזאת.

שליחת מפת האתר לגוגל

בתוך google search console (נדרש לחבר את האתר לגוגל בשביל להשתמש בזה) יש אפשרות לשלוח את מפת האתר לגוגל

נמלא את הכתובת שבה מופיעה מפת האתר תחת הוספת sitemap חדש, ונלחץ על "שלח" ובכך בעצם נבקש מגוגל שיסרוק את כל הדפים שנמצאים במפת האתר.
בעזרת הכלי הזה גם נוכל לראות איזה דפים באתר נסרקו, איזה מהם התאנדקסו (מופיעים בתוצאות החיפוש) ואיזה לא (וגם מה הסיבה שהם לא נוספו לאינדקס)
התוצאה של זה היא לא מיידית אבל כשיגיע תורו של האתר שלכם, גוגל יתחיל בפעולת סריקה, שבה הזחלנים (crawlers) שלו (רובוטים שסורקים את האתר, התוכן שלו והקישורים) יעברו על כל הדפים שנמצאים בsitemap ועל כל דף שהם מקשרים אליו, מה שמוביל אותנו לשלב הבא…

קישורים פנימיים

בשביל שהאתר יתאנדקס, וגם בשביל שידורג גבוה, חשוב שהעמודים באתר יקשרו אחד לשני בצורה הגיונית, כלומר, אם יש לכם כתבה באתר שמדברת על כתיבת תוכן, וכתבה אחרת שמדברת על נושא קרוב, אפשר לשים באחת מהכתבות קישור לכתבה השנייה, בצורה הגיונית (שתשרת את הקוראים) וכך גם הזחלנים של גוגל יעברו בין הדפים ויגיעו לכל הדפים באתר בצורה נוספת.

קישורים חיצוניים

במידה ואתר אחר מקשר לאתר שלכם, והזחלנים של גוגל לא סרקו עדיין את האתר שלכם, אבל כן סורקים את שלו, כשהם יעברו על הדף שמקשר אליכם, הם ילחצו על הקישור ויעברו לאתר שלכם, וככה יגלו את האתר החדש ויתחילו להציג אותו בתוצאות החיפוש.
שיטה זו גם מועילה מאוד לשיפור בדירוגים של גוגל, ולכן מאוד מומלץ שתעשו מאמצים בשביל שאתרים אחרים יקשרו אל האתר שלכם.

לוודא שאנחנו מאפשרים לגוגל לסרוק ולאנדקס את האתר

יש מספר בדיקות שכדאי לעשות במידה וגוגל לא סורק את האתר שלכם, בדיקה של תגית index, יצירה של ROBOTS.TXT ובדיקה של הגדרות וורדפרס

את תגיות האינדקס נוכל לראות בעזרת yoast seo תחת לשונית "מתקדם" של כל דף (נגלול עד הסוף למטה במצב עריכה) במידה והדף מוגדר כNO-INDEX נשנה את זה לINDEX.
בשביל ליצור קובץ robots.txt נלך לSEO -> כלים -> עריכת קבצים -> יצירת קובץ robots.txt.
ובשביל לבדוק את הגדרות הוורדפרס נלך להגדרות -> קריאה -> נראות במנועי חיפוש , ונוודא שהתיבה לא מסומנת כדי שהזחלנים של גוגל יוכלו להכנס לאתר.

לסיכום

עברנו כאן על מספר דרכים שבעזרתם אתם תוכלו לגרום לגוגל לאנדקס אתכם כמה שיותר מהר, אם הסתבכתם עם אחד השלבים אתם מוזמנים לקבל יעוץ ממקדם אתרים מקצועי שילווה אתכם בכל הדרך, החל מלהופיע בגוגל, ועד ללהגיע למקומות הראשונים.

איתי הרצמן

איתי הרצמן

כותב תוכן מוביל בתעשייה ומוביל התחום אצלנו ב-דיג איט

תוכן עניינים

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

השאירו את המייל שלכם כאן למטה וקבלו את כל העדכונים וההצעות החמות לפני כולם + תוכן בלעדי לחברי הניוזלטר בלבד!

אהבתם?   שתפו עם חברים:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp